Preview

Voprosy statistiki

Advanced search

Some results of the introduction of a new system of teachers’ remuneration

https://doi.org/10.34023/2313-6383-2014-0-7-39-43

Abstract

In this article on the basis of material from surveys the author comments on the results of introduction of a new wage system for teachers that, primarily, concern changes in teaching load, enabling additional incentives, willingness to learn new teaching methods. Teachers’ reaction to the introduction of the new wage system is also discussed. Information base for this study was the observation RANEPA conducted in 2013, in the course of which 1000 teachers in the city of Moscow and the Moscow region were surveyed.

About the Author

E. . Avraamova
Российская Академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте РФ (РАНХиГС)
Russian Federation


References

1. Ермолова Е.А., Зверева Ю.Н., Морозов Г.Б. Новая система оплаты труда учителей школ как фактор снижения эффективности функционирования образования // Педагогическое образование в России. 2010. № 2. С. 141-148.

2. Новая система оплаты труда в школах. Опыт Калининградской и Новгородской областей: сборник // Г.В. Андрущак, Я.Я. Козьмина, Е.В. Сивак, М.М. Юдкевич. - М.-Йошкар-Ола: ООО «Полиграфическое предприятие Центр Принт», 2010.

3. Сирота Е.П. Реализация новой системы оплаты труда (НСОТ) учителей (на примере школ города Екатеринбурга) // Экономика, государство, общество, 2011. № 1 (5).


Review

For citations:


Avraamova E. Some results of the introduction of a new system of teachers’ remuneration. Voprosy statistiki. 2014;(7):39-43. (In Russ.) https://doi.org/10.34023/2313-6383-2014-0-7-39-43

Views: 323


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2313-6383 (Print)
ISSN 2658-5499 (Online)