Preview

Voprosy statistiki

Advanced search

Statistical education amid the sixth technological mode - challenges and development perspectives

https://doi.org/10.34023/2313-6383-2014-0-6-43-47

Abstract

The article analyses the new role of statistics and statistical education during the transition to the sixth technological mode. Current tasks and development directions for human capital on the basis of quasi-hyperbolic distribution of «quantity-quality professionals» are discussed. The results of the implementation of the above mentioned approach are in defining the contemporary challenges in education.

About the Authors

O. . Bashina
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


V. . Minashkin
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation


References

1. www.russika.ru

2. Акаев А.А., Садовничий В.А. Математическое моделирование глобальной, региональной и национальной динамики с учетом воздействия циклических колебаний, в Сб.: Моделирование и прогнозирование глобального, регионального и национального. - М.: Либроком, 2012. С. 23-24.

3. ФЦП «Развитие государственной статистики России в 2007-2011 годах».

4. Государственная программа Российской Федерации «Экономическое развитие и инновационная экономика».

5. Барбер М. Идет «лавина» (авторизованный перевод).

6. Конанчук Д. Будущее университетов: вызовы и возможности для России. Выступление в Тюменском государственном университете, 26.06.2013. Тюмень.

7. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 24 декабря 2013 г. № 2506-р «Об утверждении Концепции развития математического образования в Российской Федерации».

8. Чайковский Ю.В. Активный связный мир. Опыт теории эволюции жизни. - М.: Товарищество научных изданий КМК, 2008. URL: http://vikent.ru/enc/2803/.


Review

For citations:


Bashina O., Minashkin V. Statistical education amid the sixth technological mode - challenges and development perspectives. Voprosy statistiki. 2014;(6):43-47. (In Russ.) https://doi.org/10.34023/2313-6383-2014-0-6-43-47

Views: 392


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2313-6383 (Print)
ISSN 2658-5499 (Online)